بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری| آیت‌الله جنتی: زائران اجازه ندهند اختلافات سیاسی به مراسم اربعین ضربه‌ای بزند

  • کد خبر: ۱۲۴۴۱۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
دهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری| آیت‌الله جنتی: زائران اجازه ندهند اختلافات سیاسی به مراسم اربعین ضربه‌ای بزند
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بر همه زائرین لازم است هوشیاری لازم را در برابر توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی به این اجتماع عظیم ضربه وارد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور) در تهران با حضور اعضای این مجلس آغاز به‌کار کرد. این اجلاس به مدت دو روز در تهران ادامه دارد.

سخنران ویژه این دوره اجلاسیه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه است که قرار است گزارشی از تحولات منطقه و روند مذاکرات لغو تحریم‌ها ارائه دهد.

براساس گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله احمد جنتی در دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و برگزاری راهپیمایی اربعین در کشور عراق، گفت: پیاده روی اربعین حادثه‌ای عظیم و بی نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم به اهل بیت است. این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد نهضت و قیام سید الشهدا (علیه السلام) هر روز زنده‌تر و فراگیرتر از گذشته میشود و به مرز و جغرافیا و زبان و قومیت نیست. راهپیمایی امسال از جهات مختلف حائز اهمیت مضاعف است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موانع و محدودیت‌های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور بیشتر خیل مشتاقان فراهم است، افزود: دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است و میخواهد انتقام شکست‌های خود را با فتنه انگیزی سیاسی و مذهبی و تضعیف یا کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن حادثه بزرگ اربعین جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: بر همه دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار اباعبدالله (علیه السلام) اقدام کنند و تا می‌توانند به زائران خدمت کنند و تمام همت و امکانات خود را برای رونق بیشتر و برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: بر همه گروه‌های شیعی و مردمی و زائران اباعبدالله (علیه السلام) از هر قوم و ملیتی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی و یا غیراصولی به این اجتماع عظیم که مایه عزت و وحدت جهان تشیع است ضربه و لطمه‌ای وارد کند. از ملت و دولت عراق که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این حماسه عظیم تلاش می‌کنند و با مهمان نوازی و کرامت خود به زوار اباعبدالله خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی میکنیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی دولتمردان برای یکسال خدمت به مردم، اظهار داشت: یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم میگذرد به همه اعضای دولت خسته نباشید عرض میکنیم و برای آن‌ها در ادامه مسیر نیز آرزوی موفقیت داریم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در این مدت یکسال دولت توانسته در بخش‌هایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت شعار‌های اصیل انقلاب و و آرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد، در حوزه سلامت و بهداشت توانستند موضوع بیماری کرونا را کنترل و مدیریت نمایند در حوزه سیاست خارجی، تحرک و و پویایی مناسبی برای ارتباط با کشور‌های همسایه و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی در منطقه را شاهد بودیم. در ارتباط با مردم و توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافیت، رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این مطلب که اقتصاد مسئله اولویت دار کشور است، گفت: با وجود تلاش‌های شبانه روزی دولت در حوزه‌های مختلف، اما همچنان مسله اقتصاد و معیشت اولویت اول و اصلی کشور است در این مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل جاری و انجام کار‌های روزمره، چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را هم شروع کرد و به نتیجه رساند، اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در نظام تولید و کشاورزی، اصلاح نظام مالیااتی، و ... نیز باید شتاب گیرد.

وی راه برون رفت از مشکلات را، عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: بررسی توفیقات کشور در طی مدت اخیر یکبار دیگر ثابت کرد توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از مشکلات کشور است. رهبر انقلاب توصیه فرمودند سیاست خارجی را به موضوع هسته‌ای محدود نکنید؛ توجه به این توصیه‌ها ظرفیت‌های جدیدی در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با کشور‌های دیگر خصوصاً همسایگان فراهم کرد و در تجارت خارجی و ترانزیت و فعال شدن مسیر‌های بین المللی موجب رشد چشمگیری شد.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب توصیه کردند از شرطی کردن کشور پرهیز شود و امورات کشور را معطل مذاکرات و خارج از کشور نکنید و به ظرفیت‌های داخلی و درونی اتکا کنید. توجه به این توصیه باعث شد اقدامات ارزشمندی همچون طرح آبرسانی غدیر که به گفته مسئولان سه سال زمان نیاز داشت، با همت جهادی کارگران ایرانی ده ماهه عملیاتی شود و به نتیجه برسد. رهبر انقلاب  فرمودند در میان مردم حضور داشته باشید و این حضور مسئولان در هر سه قوه، مایه دلگرمی و امید و سرعت گرفتن کار‌ها شده است هرجا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب توجه شد، حرکت و پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد، توقف یا عقب‌گرد کردیم اگر همه دستگاه‌ها در همه بخش‌ها به توصیه‌های رهبر انقلاب و در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... عمل نمایند، بی تردید کشور با سرعت بیشتری راه رشد و ترقی را طی خداهد کرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه وجود ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب، کشور را از حوادث و بحران‌های بزرگ نجات داده است، تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب و این کشور با حوادث و بحران‌های بزرگی مواجه شده است.  ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان و مسئولان، فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی، و بحران‌ها و حوادث بزرگی بوده که هرکدام برای از بین بردن هویت و سرمایه‌های یک ملت کافی بود، ولی به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت فقیه حکیم و با درایت حضرت آیت الله خامنه‌ای از تمامی این فتنه‌ها و بحران‌ها گذر کردیم و بحمدالله امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه ها‌ی علمی و نظامی و صنعتی هستیم. اگر به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب نیز توجه و اقدام عملی شده بود، حتماً وضع متفاوت بود.

آیت‌الله جنتی همچنین در این اجلاسیه بر لزوم حفظ و تقویت همدلی میان قوا و پرهیز از مجاملات سیاسی و بی فایده تاکید کرد و گفت: یک توصیه دیگر به مسئولین، حفظ و تقویت وحدت و همدلی برای حل مشکلات اساسی کشور و پرهیز از مجاملات و منازعات سیاسی بی فایده است که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً به آن اشاره کردند. همدلی میان قوا برای حفظ آرامش دل‌های مردم و کشور یک ضرورت است و باعث هم افزایی توان نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حل مشکلات اصلی و اساسی مردم میشود. بر همه مسئولان واجب با رعایت وحدت کلمه، تمام توان و امکانات خود را برای حل مشکلات کشور به کار گیرند و از منازعات بی حاصل خودداری کنند و با مسئولیت پذیری مشکلات را به گردن یکدیگر نیاندازند. البته برخی از افراد بددل و کینه‌ای به دنبال ایجاد حاشیه برای قوا و به هم ریختن کشور و تخریب امید مردم هستند. اما مسئولان باید مراقبت کنند و مواظب نقشه‌های تفرقه افکنانه باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت هوشیاری و وحدت امت اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: جهان اسلام امروز شرایط ویژه و حساسی دارد اقدامات تروریستی و فتنه‌های رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی و آمریکا در سوریه، لبنان، عراق و یمن شکست خورده است، اما آن‌ها دست از پا نشسته اند و به دنبال فرصت برای بهم ریختن آرامش منطقه هستند یک روز به غزه و فلسطینیان مظلوم حمله می‌کنند، یک روز سوریه را بمباران می‌کنند، یک روز در لبنان و عراق فتنه انگیزی میکنند، یک روز در افغانستان عملیات تروریستی می‌کنند و با محاصره هشت ساله یمن دست از بمباران مردم مظلوم و بی پناه یمن بر نمی‌دارند. سرانجام برخی رژیم‌های خائن منطقه را به عادی سازی روابط کشانده اند این وضعیت نشان می‌دهد آن‌ها در منطقه به بن بست رسیده اند و جبهه مقاومت اسلامی سرافراز و سربلند است. همه امت اسلامی باید در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های این رژیم متحد و هوشیار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->